Wypoczywając nad polskim morzem, warto przejechać się pociągiem turystycznym Gryfickiej Kolei Wąskotorowej, która oferuje podróż jedną z najładniejszych widokowo tras w Polsce. Pierwszy odcinek gryfickiej wąskotorówki o prześwicie 750 mm łączący Gryfice, Trzęsacz, Rewal i Niechorze powstał w lipcu 1896 r. Kolejka prowadziła ruch towarowy i osobowy, łącząc nadmorskie miejscowości z terenami w głębi lądu. W 1916 r. została powiększona o odcinki do Pogorzelicy i Trzebiatowa oraz przebudowana (zmiana prześwitu na 1000 mm). W okresie największego rozkwitu miała 300 km długości i 98 przystanków, z czego zachowało się 196 km. Po II wojnie światowej kolejkę gryficką oraz inne linie zachodniopomorskie wcielono do PKP, tworząc tzw. Pomorskie Koleje Dojazdowe, które stanowiły najdłuższą sieć na Pomorzu Zachodnim. Mimo wprowadzenia bardziej wydajnej trakcji spalinowej oraz transporterów umożliwiających przewóz wagonów normalnotorowych, sieć kolejki stopniowo kurczyła się wskutek rozwoju transportu samochodowego. Na początku lat 90. XX w. gryficką wąskotorówkę wyłączono z Pomorskich KD, a kilka lat później zawieszono przewozy towarowe. Natomiast ruch osobowy powoli przyjmował charakter turystyczny. W 2001 r. PKP podjęły decyzję o zamknięciu kolei, lecz dzięki zaangażowaniu miejscowych władz kolejkę przejęła gmina Rewal, która w 2002 r. uruchomiła przewozy turystyczne na trasie Gryfice–Pogorzelica Gryficka–Trzęsacz.